Tapahtuman teemat 2024
CMADFI-aiheet valittiin jälleen yhteisöllisesti. Syyskuussa 2023 itseään kiinnostuvista aiheista äänesti 80 ihmistä. 75 tarjolla olleesta aiheesta tapahtumaan mahtuu 12.
Top12-aiheiden perusteella ohjelmaan saadaan:
- maksimissaan 4 puheenvuoroa sponsoreilta
- vähintään 4 puheenvuoroa ns. kutsutuilta puhujilta
- yksi kysely, johon osallistujat vastaavat tapahtuman aikana sekä
- 3 työpajaa liveosallistujille.
Teemat
- Sometrendit 2024 (64)
- Tekoäly osana somesisällöntuotantoa, parhaat vinkit ja muutama moka (61)
- Some 2030 - mihin ollaan menossa (55)
- Somen hyödyt, eli miten mitata vaikuttavuutta (54)
- Joy of missing out - vähemmällä ajalla enemmän irti somesta (48)
- LIVEKYSELY tapahtuman aikana: Toimiva some – suunnittelu, resurssointi (47)
- Sisältöjen monistaminen ja uudelleenkäyttö (esimerkki) (46)
- Tekoäly mukana sisältökalenterin rakentamisessa (46)
- Tekoälyn etiikka - huomioita vaaran paikoista (45)
- Miten mittaamme sometavoitteitamme (44)
- Lyhytvideoiden ABC (44)
- Somenhallinta-alustat (44)
-------------------------------------------------------------
Nämä aiheet eivät mahtuneet mukaan:
- Mitä saan jakaa, eli esimerkiksi kuvien, meemien ja tekoälykuvien tekijänoikeudet (43)
- Miten työntekijöitä voi aktivoida ja tukea someviestinnässä (43)
- LinkedIn-viestinnän parhaat vinkit (43)
- Oikeat kuvat ja tekoälykuvat, miten käyttää niitä rinnakkain (41)
- Saavutettavuuden lisääminen tekoälyllä: tekstitykset (41)
- Strategisesti johdettua someviestintää vai yksittäisiä satunnaisia postailuja? (41)
- Asiantuntijabrändin rakentaminen somessa henkilöbrändäyksen avulla (41)
- Saavutettavuus nyt - mitä pitäisi vielä huomioida (40)
- Kevyt tapa aloittaa videoiden tuotanto (40)
- Tekoäly juridiselta kannalta, erityisesti tekijänoikeudet (40)
- Esimerkki kriisiviestintätapauksesta ja avaimet sen onnistumisessa (39)
- Sisällöntuotannon skaalautuvuus tekoälyn avulla (39)
- LinkedIn-verkoston hyödyntäminen, käytännön esimerkkejä ja kokemuksia (38)
- Sisältöjen/kampanjoiden suunnittelu – millainen juoksutus (Case-esimerkit) (38)
- Eri tapoja osallistaa erilaisissa tilanteissa (37)
- Mitä tuloksia saadaan puolessa vuodessa, kun somea tehdään säännöllisesti? (37)
- Vastuullinen someviestintä (36)
- Saavutettavuuden lisääminen tekoälyllä: käännökset (35)
- Arvoviestintä somessa (34)
- Miten some vaikuttaa elämänvalintoihin (33)
- Tiktok 2024 - vieläkö kannattaa aloittaa? (33)
- Miten kehittää vuorovaikutus- ja keskustelutaitoja somessa (32)
- Miten oikeasta elämästä kerrotaan somessa (tutkimus) (32)
- Millaista tukea asiantuntija tarvitsee vihapuhetilanteessa (32)
- WhatsApp-yhteisöt organisaation viestinnässä (32)
- Päivätyönä some, somevapaat illat - mahdoton yhtälö? (30)
- Uutisten, markkinoiden ja kilpailijoiden seuranta (30)
- Asiantuntijabrändin rakentaminen somessa verkostojen avulla (29)
- Miten aktivoida ja tukea työntekijöitä sisäisessä someviestinnässä (28)
- Miten bongata Tiktok-trendit, niin ettei aina reagoi niihin jälkijunassa? (28)
- Tone of voice -uudistuksen läpivienti (28)
- Esimerkkejä selkokielen käyttämisestä viestinnässä (27)
- X 2024 - vieläkö kannattaa jatkaa tai aloittaa? (27)
- Vinkkejä etänä työskentelevän tiimin yhteisöllisyyden lisäämiseen (26)
- Harrastuksesta työ eli miten joku alunperin harrastustaan somessa jakanut ihminen tekee siitä työn (26)
- Vinkkejä etänä työskentelevän tiimin viestintään (25)
- Käytännön esimerkki somen harrastusyhteisöistä, esim. kirjagram, kirjatok tai vastaava (25)
- Jätimme X:n - mitä tuli tilalle? (25)
- Miten CMADFI-kävijöiden organisaatiot resurssoivat somen (budjetti, työvoima, marssijärjestys) (24)
- Mitä klikkiotsikoista voidaan oppia (23)
- Saavutettavuuden lisääminen tekoälyllä: juontoäänet (23)
- Yhteisöllinen harrastaminen verkossa, esim. digitaaliset luku-, kirjoitus- tai käsityöpiirit (22)
- Miten tukea maalittamisen kohteeksi joutuvaa (20)
- Brändin mukainen äänimaailma (20)
- Someaddiktista somen kohtuukäyttäjäksi (20)
- Somen ulkoistus, parhaat toimintatavat ja vinkit sopimuksiin (20)
- Miten voin edistää hyvinvointiani somen avulla (19)
- Suomen käytetyimmät somepalvelut 2023 (19)
- Miten säilyttää mielenterveys, kun joutuu kohtaamaan usein netin ikäviä puolia, esim vihapuhetta tai maalittamista? (18)
- Käytännön esimerkkejä vuorovaikutus- ja keskustelutaitojen puutteista somessa (18)
- Käytännön esimerkki Tiktokin hyödyntämisestä B2B-toimialalla. (16)
- Mastodon organisaation viestinnässä (16)
- Mitä olen oppinut tunneälykkäistä kohtaamisista somessa (15)
- Tutkimus somen harrastusyhteisöistä, esim. kirjagram, kirjatok tai vastaava (15)
- Miten markkinoida yrityksen Tiktok-tiliä? (15)
- Miten seurata yhteisön jäsenten hyvinvointia (14)
- Pinterest 2024 - vieläkö kannattaa aloittaa? (14)
- Käytännön esimerkki Pinterestin hyödyntämisestä B2C-toimialalla. (14)
- Somehaasteiden vaikutuksen oikeaan elämään (13)
- Discord-yhteisön aktivoiminen ja osallistaminen, yhteisömanageri kertoo (13)
- Keinoja, joilla yhteisömanageri voi vaikuttaa yhteisön jäsenten hyvinvointiin (12)
- Yhteisömanagerointia livemaailmassa (11)
- Tutkimus nuorten pelaajien Discord-yhteisöistä (10)
Pyysimme ensimmäistä kertaa osallistujia myös kertomaan, mitkä näkökulmat somen hyödyntämiseen tai millaiset yhteisöt heitä erityisesti kiinnostavat. Näitä vastauksia käytetään, kun mietimme tapahtuman caseja ja puheenvuoroja: tähtäämme diversiteettiin, eli siihen, että puheenvuoroissa käytäisiin läpi erilaisia näkökulmia.
Mitkä somen käyttötarkoitukset kiinnostavat sinua eniten?
- Markkinointi (63 ääntä)
- Brändin rakentaminen (59)
- Verkostoituminen (36)
- Työnantajamielikuvan rakentaminen (33)
- Hakukoneoptimointi (29)
- Oppiminen (28)
- Asiakaspalvelu / Palautteen kerääminen (26)
- Innovointi (24)
- Yhteydenpito (22)
- Rekrytointi (20)
- Huvittelu (13)
- Ryhmätyöskentely (11)
- Tuotekehitys (7)
Millaiset yhteisöt sinua kiinnostavat?
- Järjestöt ja liitot (32)
- Nuoriin liittyvät yhteisöt (31)
- B2B-yhteisöt (27)
- Pk-yritykset (26)
- Kunnan organisaatiot (25)
- Yksinyrittäjien ja freelancereiden verkostot (24)
- Valtion organisaatiot (19)
- Keski-ikäisiin liittyvät yhteisöt (17)
- Ikäihmisiin liittyvät yhteisöt / Suuryritykset (16)
- Lapsiin liittyvät yhteisöt (14)
- B2C-yhteisöt (9)