Hurraa, jo 10. #CMADFI! Nettiyhteisöistä kiinnostuneet kohtaavat etänä ma 25.1.21.

Esiintyjät

Vuoden 2021 tapahtumasssa esiintyvät:

Valtteri Färkkilä

Valtteri Färkkilä on auttanut Meltwaterin asiakkaita 7 vuoden ajan kehittämään sosiaalisen ja ansaitun median operatiivista toimintaa sekä mittaamista. Hän vastaa myös Meltwaterin API-rajapinnan liiketoiminnan kehittämisestä Suomessa. Valtteri on myös ollut starttaamassa Zalandon Suomen verkkokauppaa ja toiminut yrittäjänä teknologia-alalla ja myynnin konsultoinnissa.

Eija Gerlander

Eija on Suomen ensimmäisen z-sukupolveen erikoistuneen markkinointitoimisto Bängerin perustajaosakas ja toimari. Viestintä-, mainos- ja tapahtumatoimistoissa aiemmin työskennelleen Eijan uran käännekohta oli SuperPark, jossa hän vastasi kotimaan markkinoinnista. SuperPark oli nuorisomarkkinoinnoin korkeakoulu, joka opetti, kuinka eri tavalla nuoret suhtautuvat mainontaan, ja että vuorovaikutus ja yhteisöllisyys ovat brändirakkauden rakennuspalikat nuorille.

Bängerin perustettiin auttamaan brändejä z-sukupolven tavoittamisessa ja hurmaamisessa. Tämä tehdään yhteistyössä kohderyhmän kanssa, ja Eijan mukaan työskentely nuorten sisällöntuottajien kanssa on parasta anti age -hoitoa, jota markkinoilla on tarjolla!

Ari Haasio

Ari Haasio on koulutukseltaan filosofian tohtori ja hän työskentelee yliopettajana Seinäjoen ammattikorkeakoulussa. Hänen tutkimuksensa on kohdistunut ennen muuta verkon pimeään puoleen ja sen lieveilmiöihin, kuten Tor-verkon huumekauppaan ja sosiaalisesti vetäytyneiden hikikomoreiden informaatiokäytäntöihin. Haasio on myös aktiivinen tietokirjailija ja hän on ollut tekemässä yli viittäkymmentä monografiaa ja artikkelikokoelmaa.

Roosa Hasu

Roosa Hasu on Tekijänoikeuden tiedotus- ja valvontakeskus ry:n lakimies ja erikoistunut tekijänoikeuksiin. Roosa on vuosien ajan pitänyt monille eri tahoille tekijänoikeusluentoja ja pitää tärkeänä, että luovan alan tekijät saavat korvauksen työstään.

Johanna Janhonen

Johanna Janhonen on CMADFI-tapahtuman äiti, joka orkestroi järjestelytoimikuntaa ja osallistaa some- ja yhteisömanagereita ideoimaan tapahtumaa. Piilotettu aarre -yrityksensä kautta hän auttaa yksityishenkilöitä ja organisaatioita löytämään somesta piilotettuja aarteita somekoulutuksissa ja -työpajoissa, joissa mietitään mm. somestrategioita, sisältökonsepteja ja brändäystä. Hän on myös Suomen tuotteliain Wikipedian kaupallinen päivittäjä, verkkokauppias, tilastotieteilijä ja Playmobil-fani.

Saara Järvinen

Saara on kuluttajaymmärrykseen erikoistunut, kansainvälisesti kokenut muotoilija ja designtoimisto Kuudennen senior insight strategi. Saaran työtä on ymmärtää ihmisten motiiveja ja unelmia, ja rakentaa tämän tiedon pohjalta vahvoja konsepteja. Hän on myös Kuudennen Tiedostava kuluttaja -tutkimustiimin ydinjäsen.

Anssi Kela

Anssi Kela on 30-vuotisen uransa aikana tehnyt niin paljon hittejä, että pelkästään niistä voisi muodostaa koko illan mittaisen settilistan. Peräti viidellä Emmalla palkittu laulaja-lauluntekijä Anssi Kela edustaa uutta 2000-luvun lauluntekijäsoundia kertoen tarinaa, jota kuuntelee mielellään ja jota kaikki osaavat laulaa mukana, vaikkei tarkoituksellisesti olisikaan artistin musiikkia kuunnellut.

Anssi tunnetaan myös loputtomasta luovuudestaan, joka näkyy itse musiikin lisäksi esimerkiksi mestarillisena sisällöntuotantona sosiaalisessa mediassa sekä spesiaalien keikkakonseptien muodossa.

Lina Kjällström

Lina johtaa Fitbitin Pohjoismaiden ja Islannin markkinointia, tiedotus- ja suhdetoimintaa sekä kaikkea vähittäiskaupan toimintoihin ja mediasuhteisiin liittyvää. Hänellä on vahva kokemus kattavista kuluttajaelektroniikan markkinointivastuista mm. Nokialla ja Samsungilla.

Fitbit on jo pitkään painottanut somea ja vaikuttajamarkkinointia markkinointistrategiassaan. Koska terveys ja hyvinvointi ovat aina olleet Linalle henkilökohtaisesti tärkeitä, Fitbitin missio tehdä maailmasta terveempi sopii hänelle täydellisesti.

Elina Koivumäki

”Laulavana lakinaisenakin” tunnettu juristiyrittäjä Elina Koivumäki on 20 vuoden ajan neuvonut työkseen organisaatioita myynnin, markkinoinnin, viestinnän ja somen juridiikassa. Elina toimi 17 vuoden ajan asianajomaailmassa, kunnes 2016 luopui osakkuudesta, irtisanoutui ja perusti oman Lexperience Oy -yhtiönsä ja samalla laajensi tekemistään juridiikasta myös mm. asiantuntijabrändäyksen ja mentoroinnin aloille. Vuodesta 2018 Elina on lisäksi toiminut co-founderina uudessa GROWPOLIS-startupissa. Tietokirjailijana teossarjastaanMarkkinointijuridiikka palkittu Elina on päivätöidensä rinnalla enkelisijoittajana mm. Kyrö Distillery Companyssä, Tapahtumahotelli Huoneessa, Taiga Chocolatessa, Naavassa sekä Learning Intelligence Group LIG:ssä.

Risto Korhonen

Risto Korhonen on oppimisen teknologian asiantuntija. Ilona IT:n yrittäjänä hän on toiminut vuosikausien ajan aktiivisesti lukuisissa opetuksen kehittämishankkeissa kaikilla kouluasteilla. Koska oppiminen on nyt välttämätöntä kaikissa organisaatioissa, siksi osaamisemme voi auttaa kaikkia muitakin onnistumaan ja menestymään. Risto on uranuurtaja online-työskentelyn kehittämisessä, kouluttanut sitä jo yli 15 vuotta. Ilonan Laajaa osaamista ja inspiraatiota jaetaan nyt Ilonan kehittämässä uudessa Emill-palvelussa -> lataa itsellesi Ilonan Emill -sovellus mobiiliisi. CMAD-tapahtumassa Ilona tarjoaa Zoom-verkkopalvelun.

Tea Lindroos

Tea on Viestintätoimisto Meditassa viestinnän asiantuntija, joka hoitaa pääasiassa kansainvälisiä asiakkuuksia. Hän johtaa tiimiä, joka vastaa puettavan hyvinvointiteknologian pioneeri Fitbitin Suomen viestinnän ja markkinoinnin toteutuksesta. Fitbit on jo pitkään painottanut somea ja vaikuttajamarkkinointia markkinointistrategiassaan. Medita toteuttaa tätä linjaa paikallisesti pitkäaikaisessa yhteistyössä omasta hyvinvoinnistaan ja kunnostaan kiinnostuneiden täkäläisten vaikuttajien kanssa, yhdistelemällä globaaleja aineksia paikallisiin. Tealla on yli kymmenen vuoden kokemus pohjoismaisen data- ja teleoperaattorin viestinnästä, joten teknologiasta viestiminen ihmisten kielellä on lähellä hänen sydäntään.

Petteri Numminen

Petteri Numminen on digiviestinnän asiantuntija, joka vastaa UNICEFin verkkosivujen kokonaisilmeestä. Kahdeksan vuoden UNICEF-uransa aikana Numminen on ollut vahvasti vaikuttamassa siihen, miten lastenjärjestön Facebook-tykkääjien määrä kymmenkertaistui ja sen keskustelut saivat laajalti valtakunnallista huomiota myös perinteisessä mediassa. Aiemmin hän on ollut mukana perustamassa mm. Helsingin Sanomien ja Pirkka-lehden nettipalveluita.

Petteri puhuu mielellään ja paljon sosiaalisen median strategioista, digibrändeistä ja verkkosivujen vaikuttavuudesta.

Pinja Orre

Pinja Orre on vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija PING Helsingillä. Pinja on ollut mukana luomassa mm. Valtioneuvoston #faktaakoronasta-viestintää sekä #virtuaalivappu-kampanjan yhdessä sisäministeriön ja poliisihallituksen kanssa. Pinja uskoo, että kaikista vaikuttavin viestintä tapahtuu ihmiseltä ihmiselle, niissä kanavissa, joissa he itse ovat - yhä enemmän ja enemmän sosiaalisessa mediassa.

Puheenvuorossaan Pinja kertoo informaatiovaikuttamisesta sosiaalisessa mediassa, ja erityisesti somevaikuttajien roolista luotettavan tiedon jakajina ja disinformaation leviämisen estäjinä.

Matti Perkkiö

Matti Perkkiö on digimarkkinoinnin, henkilöbrändäyksen ja videolla vaikuttamisen pioneeri joka tunnetaan myös Lämpöpumppumies -brändistään. Matin erityisosaamista on tuoda modernin markkinoinnin avulla tulosta viivan alle.

Jarmo Röksä

Jarmo Röksä toimii Humanistisen ammattikorkeakoulun viestintäpäällikkönä. Jarmo on työskennellyt digitaalisen median, viestinnän ja markkinoinnin parissa yksityisellä ja korkeakoulusektorilla Suomessa ja Norjassa. Työssään hän pohtii, miten tavoittaa nuoret ikäluokat somen pirstaloituvassa maailmassa, kuinka innostaa kollegoita viestimään sekä sitä, miten viestinnästä tehdään saavutettavampaa kaikille käyttäjille. Vapaa-ajallaan Jarmo piirtää pila- ja sarjakuvia sekä julkaisee väsymättömästi kuvia pyöräretkiltään Instagramiin.

Maija Ruokonen

Maija Ruokonen toimii viestinnän suunnittelijana maailmanlaajuisen nuorisojärjestö YMCA:n paikallisjärjestössä Turun NMKY – YMCA Turussa. Maija suunnittelee ja toteuttaa sekä yrittää luoda viestinnän kulttuuria organisaatiossa, jonka toiminnan keskiössä ovat erityisesti nuoret. Nuorten tavoittaminen onkin paitsi haasteellista, mutta myös äärettömän mielenkiintoista - pitää pystyä omaksumaan jatkuvasti ja ennakkoluulottomasti uutta ja antaa nuorten opettaa.

Henrik Rydenfelt

Henrik Rydenfelt on filosofi, tutkija ja Helsingin yliopiston käytännöllisen filosofian ja viestinnän dosentti. Hän on toiminut myös Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtajana ja on Julkisen sanan neuvoston jäsen. Useimmiten hänen julkiset puheenvuoronsa koskevat etiikkaa sekä demokratian ja viestinnän tulevaisuutta.

Linda Saukko-Rauta

Linda Saukko-Rauta on se piirtelijä; webinaarienpelastaja ja visuaalisten muistiinpanojen tekijä, joka livekuvittaa ja kiteyttää tapahtumien sisältöjä - tietenkin digisti. Linda tekee myös piirrosvideoita sekä auttaa yrityksiä visualisoimaan strategioita ja prosesseja piirroskuviksi. Entisessä elämässään Linda oli ruotsinopettaja.

Piritta Seppälä

Piritta Seppälä on kysytty viestinnän asiantuntija ja innostava puhuja, joka on yrityksensä Viestintä-Piritta Oy:n kautta kouluttanut tuhansia suomalaisia viestimään tehokkaammin ja tavoitteellisemmin niin verkossa kuin sosiaalisessa mediassa. Pirittan erityistaitoihin kuuluu innostavuus ja vahva esiintyminen lavalla, lopputuloksena konkreettiset vinkit ja uudet oivallukset kuulijoille.

Piritta vetää CMADFI 2021:ssä kaksi paneelia: Tapahtumien ja toiminnan siirtäminen verkkoon - ja mitä siitä seurasi ja Pitääkö somessa mainostaa?

Petteri Sintonen

Petteri Sintonen on sosiaalisen median analytiikkapalvelu BrandSomen perustaja. BrandSome auttaa brändejä ymmärtämään vaikutustaan sosiaalisen median eri palveluissa. Verkkopalvelu syntyi v. 2014 uteliasuudesta tutkia, millainen sisältö saa ihmiset seuraamaan brändejä somessa. Petteri on koulutukseltaan tietotoverkkojen maisteri, joka hallitsee koodauksen sekä tilastoinnin, ja jonka sydän sykkii suomalaisille brändeille (liian äitelää?). Ennen BrandSomea Petteri on työskennellyt mm. Sanomien verkkopalveluiden (Huuto.net, HS.fi ja IS.fi) kehityksessä. Puheenvuorossaan Petteri käy läpi kotimaisten brändien somevuotta 2020.

Antti Syrjä

Antti Syrjä on tamperelainen yrittäjä; stand up -koomikko ja internetin monitoimimies. Yhdentoista vuoden ajan Antti on kiertänyt ympäri Suomea tehdä yli 950 stand up -keikkaa erilaisissa tilaisuuksissa. Viime maaliskuussa Antti oli ensimmäisiä etäkeikkoja tekemään alkaneita koomikoita. Komiikan lisäksi Antti koodailee verkkosivustoja ja verkkokauppoja. 18 vuoden yrittäjäuransa aikana hän on toteuttanut satoja erilaisia ratkaisuja asiakkaidensa verkkoviestinnän ja myynnin kehittämiseksi. Antti on viestinnän ammattilainen sanan varsinaisessa merkityksessä.

Noora Verronen

Noora Verronen on Kaikki Somesta-nimisen sosiaaliseen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin keskittyvän yrityksen perustaja. Noora on työskennellyt somen ja vaikuttajien parissa jo lähes 8 vuotta rakentaen some- ja vaikuttajaratkaisuja, digitaalista asiakaskokemusta sekä tuloksellista sisältökonseptointia eri kanaviin sekä isojen mainostajien että median palveluksessa. Noora sparraa myös sisällöntuottajia ja Suomen eturivin vaikuttajia sisältökonseptoinnissa, oman suunnan löytämisessä ja monissa muissa käytännön aiheissa.

Sanna Virtanen

Sanna Virtanen on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, kouluttaja, analytiikasta innostuja ja tuloksien tavoittelija. Sanna perusti digimarkkinointitoimisto Flumenian, jotta hän voisi auttaa markkinoinnin ja viestinnän tekijöitä onnistumaan markkinoinnissa. Hän on työskennellyt digimarkkinoinnin parissa yli 10 vuoden ajan ja urallaan toiminut markkinoinnin ja viestinnän rooleissa. Nykyaikainen asiakaslähtöisempi markkinointi vaatii uudenlaista tapaa toimia eikä teknologioiden ja osaamisen tulisi olla esteenä. Sanna uskoo, että onnistunut markkinointi koostuu asiakasymmärryksestä, sopivista sisällöistä ja ripauksesta tekniikkaa.

Lauri Vuohensilta

Lauri Vuohensilta on somealan yrittäjä ja ammattitubettaja. Hän on luonut yhden Suomen seuratuimmista somebrändeistä; Hydraulic Press Channelia seuraa eri alustoilla yli 12 miljoonaa ihmistä ja videoille on kertynyt yhteensä yli miljardi näyttökertaa. Hänellä on 5 vuoden kokemus ammattimaisesta somesisällöntuotannosta maailman huipulla sekä yhteistyöstä maailman suurimpien yritysten kuten 20th Century Fox, Netflix ja Adidas. Ydinosaamista on viraalivideoiden tekeminen, tässä Lauri on Suomen paras.