Nettiyhteisöistä kiinnostuneiden oma CMADFI-tapahtuma järjestetään ma 23.1.2023 jo 12. kertaa, livenä Jyväskylän Crazy Townilla ja etänä Zoomissa.

Esiintyjät

Keitä CMADissa tällä kertaa nähdään?

Valtteri Färkkilä

#CMADFI:ssa ensi maanantaina puhuva Valtteri Färkkilä on auttanut Meltwaterin asiakkaita 9 vuoden ajan kehittämään sosiaalisen ja ansaitun median operatiivista toimintaa sekä mittaamista. Hän toimii Meltwaterin someratkaisujen myynnin tukena ja vastaa niiden osaamisen kehittämisestä Pohjoismaissa. Valtteri on myös ollut starttaamassa Zalandon Suomen verkkokauppaa ja toiminut yrittäjänä teknologia-alalla ja myynnin konsultoinnissa.

Johanna Janhonen

Johanna Janhonen on CMADFI-tapahtuman äiti, joka orkestroi järjestelytoimikuntaa ja osallistaa some- ja yhteisömanagereita ideoimaan tapahtumaa. Piilotettu aarre -yrityksensä kautta hän auttaa yksityishenkilöitä ja organisaatioita löytämään somesta piilotettuja aarteita somekoulutuksissa ja -työpajoissa, joissa mietitään mm. somestrategioita, sisältökonsepteja ja brändäystä. Hän on myös Suomen tuotteliain Wikipedian kaupallinen päivittäjä, verkkokauppias, tilastotieteilijä ja kolumnisti. Somessa hän pyörittää muun muassa kierrätykseen ja tuunaukseen liittyvää Kiepausta.

Sami Kallioinen

Sami Kallioinen on pitkän linjan seurakuntaviestijä. Työura on kulkenut tiedottamisesta, seurakuntalehden ja verkkopalveluiden tekemisestä viestinnän johtamiseen ja kehittämiseen. Kirkon sometyössä Samin on ollut mukana vuodesta 2007 lähtien erilaisissa rooleissa. Hengellinen elämä verkossa -hanke 2010-luvun alussa merkitsi kirkon sometyössä suurta käännettä. Sami sai olla mukana johtamassa hanketta. Nyt Sami kehittää koko kirkon viestintää 2½ vuotisessa kehittämishankkeessa. Samille on tärkeää, että ihminen tarpeineen ja tunteineen on viestinnän ja vuorovaikutuksen keskiössä.

Mikko Markkanen

Mikko on Suomen vanhimman yhteisöllisen työtilaketjun Crazy Townin yrittäjä ja perustajia. Mikon intohimona on aina ollut rakentaa oppivia organisaatioita ja -verkostoja ja yhtenä konkreettisena työnä onkin ollut kehittää yhteisömanagereiden työnkuvaa ja työmenetelmiä. Tällä hetkellä pääprojekteja Yhteisömanageriakatemia ja uusien kohteiden etsiminen Crazy Townille. Työn ulkopuolella kiinnostuksen kohteena historia, strategiapelit ja raideliikenne.

Marjo Rönnkvist

Marjo Rönnkvist on viestintäyrittäjä Sana tai pari Oy:ssä. Journalismin ja viestinnän konkari tekee työkseen yritysviestintää. Hän auttaa yrityksiä sanoittamaan asiansa ja kouluttaa yritysten omaa väkeä viestimään itse. Työparinsa kanssa Rönnkvist on innostunut kiinnostavien ja laadukkaiden yrityshistorioiden tekemisestä.

 

Sana tai pari Oy:n ydinajatus on tehdä Tolkullista viestintää. Kun viesti on muotoiltu selkeästi, se on helppo lukea – ja ymmärtää lukemansa. Marjo Rönnkvist kutsuu näennäissuomeksi sitä liibalaabaa, jossa ollaan käyttävinään suomen kielen sanoja, mutta niiden sisältö jää lukijalle epäselväksi. Tolkullinen viestintä menee perille.

Ella Salmela

Ella Salmela, tapahtuman juontaja, on toiminut Crazy Townin toimitusjohtajana huhtikuusta 2022. Toimitusjohtajana Ella huolehtii siitä, että Crazy Townin kivijalka on kunnossa, ihmiset voivat hyvin ja yritys voi kasvaa. Hyvinvoiva ihminen ja työelämä, oppiva organisaatio sekä uudistuva työelämä että yrittäjyys ovat lähellä Ellan sydäntä ja ne innostavat häntä eteenpäin. Ellalla on vahva tausta urheilu-hospitality- ja wellness-palveluliiketoiminnan kehittämisestä, kouluttajana toimimisesta, viestinnästä, myynnistä ja markkinoinnista. Kokonaisuuksien hahmottajana ja vahvana verkottujana viestintä on hänellä kaiken tekemisen ytimessä.

 

Crazy Town Oy:n missiona on luoda suomeen paras monipaikkainen työyhteisö. Yhdessä tekeminen, yhdessä oppiminen ja yhdessä kasvaminen ovat Crazy Townin toiminnan ydin. Crazy Town tarjoaa co-working tilat ja yhteisön kuudella paikkakunnalla ja auttaa kasvussa ja yhteistyön luomisessa monin keinoin, mm. Kouluttamalla yhteisömanagereja ja tarjoamalla erilaisia kiihdytysohjelmia ja kasvun mahdollisuuksia yrityksille.

Linda Saukko-Rauta

Linda Saukko-Rauta on livekuvittaja, piirtelijä ja yrittäjä. Livekuvittamisen lisäksi Linda auttaa yrityksiä visualisoimaan strategioita ja prosesseja piirroskuviksi ja -videoiksi. Entinen ruotsinopettaja Saukko-Rauta tekee myös vimmaisia sarjiksia, joihin lienet törmännyt internetin ihmemaailmassa.

Liisa Siitonen

Paikan päällä Jyväskylän Crazy Townissa Zoom-etätapahtuman aamua sekä välitunteja emännöi Liisa Siitonen. Liisa kutsuu livelähetykseen vieraita paikan päällä Jyväskylässä keskustelemaan päivän aiheista. Liisa toimii somekouluttajana ja -konsulttina yrityksessään Xennek Oy. Hän tekee työssään muun muassa omia #somelive - lähetyksiä LinkedIn:ssä sekä Facebookissa, jossa hän haastattelee erilaisia asiantuntijoita liittyen digitaaliseen markkinointiviestintään ja sosiaaliseen mediaan. Liisa käyttää itse somea uusien asioiden oppimiseen, kukkakuvien ihasteluun, verkostoitumiseen, matkustusvinkkien löytämiseen sekä työvälineenä.

 

Liisa osallistui ekaa kertaa CMADFI-tapahtumaan vuonna 2015 Lahdessa. Viime vuosina Liisan talkoopanos yhteisölliseen CMAD tapahtumaan on ollut puhujaviestinnästä huolehtiminen.

Noora Verronen

Noora Verronen on sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi ja valmentaja. Nooran 2020 perustama Kaikki Somesta Oy auttaa yrityksiä ja muita sisällöntuottajia rakentamaan tuloksellista läsnäoloa sosiaaliseen mediaan, valmentavalla otteella. Noora on erikoistunut vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen median strategisiin, luoviin ja liiketoimintalähtöisiin ratkaisuihin. Nooralle on tärkeää, että sosiaalisen median läsnäolo on liiketoiminnallisesti perusteltua, kohderyhmälle suunniteltua ja kanavien kulttuuria ymmärtävää.

Tiinu Wuolio

Tiinu Wuolio on vastuullisuusviestintään keskittyneen Viestintätoimisto Meditan johtava osakas ja vanhempi neuvonantaja. Journalistitaustainen Tiinu on tehnyt pitkään työtä viestinnän eettisten pelisääntöjen kirkastamiseksi omalla toimialallaan sekä Marketing Finlandin edustajana Viestinnän eettisessä neuvottelukunnassa.


Tiinu näkee tutkitun tiedon, ammattimaisen viestinnän ja inhimillisen vuorovaikutuksen välttämättömiksi välineiksi niin isojen kuin pienempienkin ongelmien ratkaisemisessa. Kestävään kehitykseen panostavilla yrityksillä ja organisaatioilla on käsissään ratkaisun avaimet, kunhan ne vain löytyvät taskujen pohjalta ja otetaan käyttöön.

 

Yhteisö- ja somemanagereilla on erityinen tehtävä torjua tietämättömyyttä ja tukea luovia ratkaisuja tulkitsemalla viestejä eri sidosryhmien toiveista, tarpeista ja huolenaiheista eteenpäin niille, jotka voivat niitä ratkoa.

Marianna Österlund

Marianna Österlund työskentelee saavutettavuusasiantuntijana Selko Digitalissa. Saavutettavuuteen erikoistuneena viestinnän ammattilaisena hän pitää huolta yrityksen viestinnästä ja markkinoinnista sekä työskentelee asiakastöiden parissa. Marianna loistaa siellä, missä tarvitaan selkeyttä. Hänen erikoisuutensa onkin tekstien, verkkosivujen ja palveluiden selkeyttäminen. Lisäksi hän kouluttaa ja palvelee asiakkaitaan saavutettavuuden eri osa-alueilla, kuten tiedostojen saavutettavuudessa ja saavutettavassa viestinnässä.

 

Mariannalle saavutettavuus on tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämistä ja hänen tavoitteenaan on levittää tietoisuutta aiheesta mahdollisimman paljon. Joskus se tapahtuu somepäivityksen tai kantaaottavan blogikirjoituksen muodossa, joskus satojen ihmisten edessä puhetta pitäessä. CMADissa Marianna puhuu saavutettavuudesta sosiaalisessa mediassa ja siitä, miksi saavutettavuus tekee somesisällöistäsi parempia ja kiinnostavampia.