8. CMADFI-tapahtuma kokoaa yhteisömanagerit ja somemanagerit Viking Gracelle 27.1.-28.1.2019

Esiintyjät

-

Tuija Aalto

Tuija Aalto on Ylen sosiaalisen median päällikkö. Hän vastaa yhtiön sosiaalisen median strategiasta ja tavoitteenasettelusta ja johtaa sosiaalisen median tekijöiden verkostoa. Hän on työskennellyt erilaisissa Ylen uudistumiseen ja digikehitykseen liittyvissä tehtävissä 90-luvulta lähtien ja käynnistänyt mm. digitaalisen radiokanavan Radio Ainon.

Tuija on kirjoittanut tietokirjat Kuinka olla avoin – työelämän uudet viestintätaidot (Finn Lectura 2012), Löydy - brändää itsesi verkossa, (Avain 2010) ja Nettielämää - sosiaalisen median maailmat (BTJ Kustannus 2009).

Erika Appelström

Erika Appelström työskentelee Novitan brändijohtajana. Erika vastaa tiimeineen Novitan monikanavaisista sisällöistä sekä aktiivisista ja sitoutuneista yhteisöistä. Novitan suurimmassa Voihan Villasukka! -Facebook-ryhmässä on noin 80 000 jäsentä ja novitaknits.comin kansainvälisessä neuleyhteisössä yli 100 000 aktiivista käyttäjää. Novita pyrkii tuottamaan sitouttavaa ja kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin dataan ja analyyseihin pohjautuen sekä olemalla läheisessä vuorovaikutuksessa asiakkaidensa kanssa.

Ellen Into

Ellen Into työskentelee henkilöstöpalvelualan yrityksen, VMP Oyj:n, yhteisömanagerina Suomen Turussa. Ellenin vahvuudet ovat sosiaalisen median kentillä, erityisesti maanläheiset koulutukset, yhteisöllisyys somen kautta ja sisällöntuotanto ovat somemainonnan ja -analytiikan lisäksi lähellä sydäntä. Ellenin intohimona on työnantajamielikuvan rakentaminen ja rekrymarkkinointi, ja VMP:llä Ellen pääsee luomaan läpinäkyvämpää ja interaktiivisempaa rekrytointia ja työnhakua. Ellen kannustaa tietoisesti henkilöbrändin rakentamiseen ja aktiiviseen oman osaamisen esilletuontiin omissa somekanavissa, kuten LinkedInissä. Ellen onkin esimerkiksi Instagram-storiessien ja Twitterin suurkuluttaja ja aktiivinen sisällöntuottaja omilla tileillään.

Johanna Janhonen

Piilotetun aarteen omistaja ja someasiantuntija Johanna Janhonen toi CMADFI-tapahtuman Suomeen 7 vuotta sitten yhdessä TTY:n Soita-hankkeen kanssa ja on ollut sen jälkeen järjestämässä kaikkia 8 tapahtumaa. Tapahtuman järjestäminen on hänen tapansa auttaa suomalaisia yhteisömanagereita kehittymään työssään. Myös Johannalle CMAD on hyvä tapa haistella trendejä ja tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin. Hänen päätyötään ovat kuitenkin somekoulutukset ja -konsultoinnit, minkä lisäksi hän luo asiakkailleen Wikipedia-sisältöjä.

Nanna Jussila

Nanna Jussila on Verohallinnon sosiaalisesta mediasta vastaava viestintäsuunnittelija. Työssään Nanna pyrkii siihen, että veroviestintä ei olisi niin kankeaa, hankalaa ja vakavaa. Tästä todisteena CMADFI-lavalla nähdään livenä myös verokuiskaaja Osku Mäkelä. Esityksen aiheena on hyödyllinen somemittaaminen: miten data auttaa arkipäivän työssä ja valinnoissa?

Sanna Jussila

Sanna Jussila on syksyllä perustetun Kuuntelijaklubin "emäntä". Kuuntelijaklubi on kuin kirjakerho, mutta audion ystäville. Sitä ylläpitää Yle Areenan audiotoimitus, jonka osaksi Sanna siirtyi syyskuussa 2018. Kuuntelijaklubin lisäksi Sanna hoitaa Yle Areenan sometilejä, erityisesti Instagramia, Areena-tiimin kanssa. Sanna on toiminut toimittajana Ylellä vuodesta 2004 lähtien ja tehnyt hommia niin urheilutoimittajana, valtakunnan kuunnelluimman radion juontajana kuin Yle Uutisten sometoimittajanakin. Sannan juuret ovat syvällä Pohjois-Karjalaisessa vaaramaisemassa ja sieltä lienee peruja hänen loputon kiinnostuksensa kanssaihmisiä kohtaan ja haluun tarinoida heidän kanssaan. Olkoonkin että välillä Sanna vetäytyy syvälle metsään kartan ja kompassin, maastopyörän tai suksien kera ja nauttii hiljaisuudesta.

Miia Kosonen

Miia Kosonen toimii tki-asiantuntijana Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulussa Xamkissa. Vapaalla hän luotsaa Tohtoriverkostoa, joka on tutkijakoulutetuille suunnattu avoin vertais- ja oppimisyhteisö. Miia on ensimmäisiä verkkoyhteisöjen tutkijoita Suomessa ja väitteli aiheesta 2008 alanaan tietojohtaminen. Miia auttaa asiakkaita ja kumppaneita ylittämään digitaalisuuden karikot, kehittämään tietojohtamista ja hyödyntämään parviälyä. Sosiaalisessa mediassa Miia viihtyy tiiviimpien aiheryhmien ohella Twitterissä ja opastaa muitakin asiantuntijoita sen käyttöön. Kissat Rauno ja Irina ovat hänen puolestaan Instagramissa.

Reetta Lehto

Reetta Lehto on työeläkeyhtiö Varman viestintäpäällikkö, jolla vahva kehittämisen ja monikanavaisten sisältöjen tuottamisen taito. Varman yhtenä viestintäpartnerina Lehto vastaa yhden liiketoiminnan viestinnästä, toteuttaa yhtiön teemoihin monimediaisia sisältöjä sekä vastaa talon sisäisen viestinnän kehittämisestä. Lehto on toiminut jo pitkään median, somen, digityön, ketterän toiminnan ja asiantuntijoiden kouluttamisen parissa. “Tuottaa aina suunnattomasti iloa, kun huomaa asiantuntijan lähtevän lentoon, löytävän uusia verkostoja ja muuttuvan näkyväksi myös muille kuin oman yhtiön väelle. Sparraamisessa on tärkeää kertoa myös riskeistä ja antaa vinkkejä erilaisten ongelmien kohtaamiseen.”

Ville Pohjonen

Ville Pohjonen on Kuulun luova johtaja ja visuaalisen tiimin vetäjä. Ville auttaa suomalaisia yrityksiä ja yhteisöjä menestymään videoiden ja visuaalisten tarinoiden avulla. Urallaan Ville on tehnyt videoita ympäri maailmaa Thaimaasta Nigeriaan. Ville uskoo, että hyvän sisällön luominen vaatii rohkeutta, säännöllistä tekemistä ja inspiroivan tavoitteen. Tälllä ajatuksella Ville kouluttaa ympäri Suomea inspiroivastivalla, rennolla ja käytännönläheisellä tyylillään.

Heikki Pölönen

Heikki Pölönen työskentelee verkkoviestintäpäällikkönä Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:ssä. Hän uskoo vahvasti siihen, että kun Suomessakin ratkaistaan viheliäisiä ongelmia ilmastonmuutoksesta työttömyyteen, kestävin ratkaisu on laadukas koulutus, varhaiskasvatus, tiede ja tutkimus. Laadun varmistaminen vaatii uusia ratkaisuja, yhteistyötä ja monenlaista vuorovaikutusta. Niille Pölönen luo työllään edellytyksiä verkkoviestinnän keinoin. Työ tapahtuu eri kanavissa aina oaj.fi:stä ja järjestön sisäisistä verkkokanavista opettaja.fi:hin ja eri somekanaviin.

Samuli Salokangas

Salokankaalla on 20 vuoden kokemus mainonnasta ja markkinoinnista eri rooleissa: copyna, konseptisuunnittelijana, digital directorina, asiakkuusjohtajana sekä mainostoimistojen vetäjänä.

Pohjoismainen Marvelous Finland on osa IPG Mediabrandsia, johon kuuluvat mm. mediatoimistot Virta ja IUM sekä tutkimustoimisto Kuulas. Virta on vuoden 2018 digitaalisin mediatoimisto ja IUM vuoden mediatoimisto 2018.

Motto: I have no special talent. I am only passionately curious.

Mika Särkijärvi

Mika Särkijärvi on johtava viestintäkonsultti ja osakas viestintätoimisto Meditassa, joka on partner kansainvälisessä Worldcom PR Groupissa. Parasta markkinointia ja viestintää tehdään, kun toimialatuntemus, innostus, näkemys ja kokemus yhdistyvät. Siksi Meditassa keskitytään teknologiaan ja teollisuuteen sekä hyvinvointiteknologiaan, infra-aloihin, autoihin, veneisiin ja liikkuviin koneisiin.

Linda Saukko-Rauta

Linda Saukko-Rauta on digiajan Kylli-täti, joka livekuvittaa iPadillä seminaareissa ja työpajoissa. Linda tekee myös piirrosvideoita sekä auttaa yrityksiä visualisoimaan strategioita ja prosesseja piirroskuviksi. Entisessä elämässään Linda oli… ruotsinopettaja.

Jukka Sinda

Jukka Sinda työskentelee ryhmäpäällikkönä DNA:n asiakaspalveluorganisaatiossa vastuullaan eri digitaaliset asiakaspalvelukanavat ja DNA:n sosiaalinen media. Näiden parissa jo pitkän linjan dnalaiseksi laskettava Jukka on tehnyt työtä aivan niiden alkumetreistä lähtien DNA:lla ja ollut osana luomassa yhtä Suomen parhaista digitaalisista palvelukokonaisuuksista.

Maailmamme on kokonaisuus ja on hienoa elää ajassa missä perinteinen analoginen elämä yhdistyy yhä kasvavaan ja kehittyvään digitaaliseen ympäristöön. Voimme valita haluammeko törmäillä vai luoda mahdollisuuksia ja mutkattomuutta meidän jokaisen arkeen.

Jyväskylän yliopisto

Jyväskylän yliopiston maisteriopiskelijat Jani Rutanen ja Petri Virta käsittelevät pro gradu-tutkielmassaan yhteisömanageroinnin vaikuttavuutta ja ulottuvuuksia. Tutkimuksessa hyödynnetään myös yhteisömanagerikyselyn tuloksia. Janilla opintojensa pääaineena on viestinnän johtaminen, Petrillä yhteisöviestintä.