Nettiyhteisöistä kiinnostuneiden oma CMADFI-tapahtuma järjestetään ma 22.1.2024 jo 13. kertaa, livenä Lahden Tiedepuistossa ja etänä Zoomissa.

Esiintyjät

Keitä CMADissa esiintyy tammikuussa 2024?

Johanna Janhonen

Johanna Janhonen on CMADFI-tapahtuman äiti, joka orkestroi järjestelytoimikuntaa ja osallistaa some- ja yhteisömanagereita ideoimaan tapahtumaa. Piilotettu aarre -yrityksensä kautta hän auttaa yksityishenkilöitä ja organisaatioita löytämään somesta piilotettuja aarteita somekoulutuksissa ja -työpajoissa, joissa mietitään mm. somestrategioita, sisältökonsepteja ja brändäystä. Hän on myös Suomen tuotteliain Wikipedian kaupallinen päivittäjä, verkkokauppias, tilastotieteilijä ja kolumnisti. Somessa hän pyörittää muun muassa kierrätykseen ja tuunaukseen liittyvää Kiepausta.

Elias "Mäksä" Mäkinen

Mäksä on Suomen johtava lyhytvideoasiantuntija. Omalle naamalleen hän on kerännyt yli 25 miljoonaa näyttökertaa ja yrittäjänä keskittyy auttamaan firmoja kohti tämän päivän markkinointia parempien videosisältöjen kautta.

 

Mäksä on iältään 24, mutta siitä huolimatta hän on toiminut videotuotannon parissa jo 15 vuotiaasta. Mäksä uskaltaa sanoa suoraan, jos sisältö ei resonoi ja on liian 2018 tasoa. Liian vanhaa tähän ajanhetkeen.

Sara Nurmilaukas

Sara Nurmilaukas on viestinnän ja vaikuttamisen asiantuntija, Punaisen ristin Nuorten turvatalosta. Saralla on usean vuoden työkokemus vaikuttajamarkkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta. Sara tekee Kaikki Somesta -podcastia yhdessä Noora Verrosen kanssa. Tällä hetkellä hän on vanhempainvapaalla viestinnän asiantuntijan työstä.

Aino Pajukangas

Viestintätoimisto Aivelan yrittäjä Aino Pajukangas on viestintävelho ja valmentaja, jonka taikavoima on tehdä asiakas tunnetuksi. Aivela on kasvuhakuisille organisaatioille ketterä kumppani, joka auttaa asiakkaitaan kehittymään, erottautumaan ja menestymään.

Aino on työskennellyt koko lähes 25-vuotisen uransa ajan asiantuntijaviestinnän parissa valtakunnallisissa, kansainvälisissä ja paikallisissa organisaatioissa ensin toimittajana, myöhemmin viestivänä asiantuntijana ja lähes kahdeksan viime vuoden ajan viestintäkonsulttina.

Lokakuussa -23 ilmestyi Ainon esikoiskirja Suunnannäyttäjät, joka rakentaa 20:n tunnetun asiantuntijan tarinoiden kautta näkymän siihen, kenen ääni yhteiskunnassa kuuluu, miten ja miksi.

Ville Pohjonen

Ville Pohjonen, Kuulun luova johtaja ja yrittäjä, on visuaalisen markkinoinnin innovaattori ja tekoälyn käytännönläheisen hyödyntämisen asiantuntija. Vuodesta 2011 alkaen Ville on auttanut brändejä luomaan vaikuttavia visuaalisia tarinoita digitaalisissa kanavissa. jotka vahvistavat brändien visuaalista läsnäoloa nettiyhteisöissä.

Ville työskentelee Suomen johtavien brändien kanssa ja hänen työnsä on palkittu useita kertoja (mm. Vuoden huiput, Vuoden rekrykampanja ja Young Lions Finland). CMAD 2024:ssa hän jakaa näkemyksiään siitä, miten yhdistää luovuus ja tekoäly vaikuttavan visuaalisen sisällön luomiseksi.

Aino Pokela

Aino Pokela työskentelee markkinointipäällikkönä LUT-yliopistossa vastuullaan LAB-ammattikorkeakoulun markkinointi. Ainolla on kokemusta niin markkinointi- ja viestintätoimistoista kuin in-house-tekijänäkin. Oman yrityksensä kautta Aino tekee lisäksi erilaisia sisältöjä ja valmennuksia monialaiselle asiakaskunnalleen.

Jesse Reponen

Jesse Reponen on kiinteistöalan ammattilainen, joka työssään vastaa erilaisten kiinteistöjen strategisesta johtamisesta sekä palvelukokonaisuuksien kehittämisestä.

Jesse toimii Lahden Tiedepuiston toimitusjohtajana kehittäen yhtiön toimintaa erityisesti työympäristömuutosten, vastuullisuusajattelun sekä yritys- ja korkeakouluyhteistyön näkökulmasta.

Osana kiinteistöyhtiön markkinointia Jesse isännöi Tiedepuisto podcastia sekä tuottaa asiakkaille heidän tarpeisiinsa räätälöityjä yrityspodcasteja. Myös intohimonsa valokuvauksen Jesse tuo mukaan työarkeen yhdistämällä kuvauspalvelut osaksi palvelutarjontaa.

 

Jukka Saksi

Jukka toimii Johtaja on Media! -yrityksensä kautta johdon viestintä- ja tekoälyvalmentajana. Hän auttaa ylintä johtoa ja viestintätiimejä löytämään keinoja, joilla tekoälymatka johdetaan osallistavasti ja tarinallistaen, jolloin muutospeloista siirrytään uteliaisuuteen.

 

Jukka on koulutukseltaan johtamisen KTT ja MBA. Jukan viimeisin kirja Arvovalta käsittelee arvojen hyödyntämistä muuttuvassa johtamis- ja viestintäympäristössä.

Linda Saukko-Rauta

Linda Saukko-Rauta on livekuvittaja, piirtelijä ja yrittäjä. Livekuvittamisen lisäksi Linda auttaa yrityksiä visualisoimaan strategioita ja prosesseja piirroskuviksi ja -videoiksi. Entinen ruotsinopettaja Saukko-Rauta tekee myös vimmaisia sarjiksia, joihin lienet törmännyt internetin ihmemaailmassa.

CMADFI-tapahtumassa Linda on mukana kiteyttämässä puheenvuoroja piirroksiksi.

Sanna Suonpää

Sanna Suonpää on arvopohjaiseen vaikuttajamarkkinointiin ja tulokselliseen someen erikoistuneen PING Helsingin sisältö- ja markkinointijohtaja sekä senior strategi. Sanna on innostava somevalmentaja, joka osaa nähdä ison kuvan, mutta tuoda myös opit käytännön tekemiseen. Työssään hän sparraa yrityksien markkinointitiimejä somestrategioiden luomisessa sekä vastuullisuusviestinnän inhimillistämisessä ja yhteiskunnallisessa vaikuttamisessa somen keinoin.

Pinja Valkonen

Pinja Valkonen kouluttaa ja sparraa organisaatioita mm. tekoälyn hyödyntämisessä, strategisen viestinnän kehittämisessä ja työprosessien tehostamisessa. Valkonen on erikoistunut jeesimään etenkin julkisen sektorin toimijoita. Resurssiviisaat työskentelytavat ja datan hyödyntäminen tavoitteiden saavuttamisessa kiehtovat Valkosta. Hän on ensimmäisten joukossa ottamassa uusia digitaalisia työkaluja haltuun ja vie toimivien ratkaisujen ilosanomaa mielellään eteenpäin.

Noora Verronen

Noora Verronen on sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi ja valmentaja. Nooran 2020 perustama Kaikki Somesta Oy auttaa yrityksiä ja muita sisällöntuottajia rakentamaan tuloksellista läsnäoloa sosiaaliseen mediaan, valmentavalla otteella. Noora on erikoistunut vaikuttajamarkkinoinnin ja sosiaalisen median strategisiin, luoviin ja liiketoimintalähtöisiin ratkaisuihin. Nooralle on tärkeää, että sosiaalisen median läsnäolo on liiketoiminnallisesti perusteltua, kohderyhmälle suunniteltua ja kanavien kulttuuria ymmärtävää.