9. CMADFI-tapahtuma järjestetään ma 27.1.2020 Tiedekulmassa Helsingissä.

Päivän teemat

CMADFI 2020 -tapahtuman teemat valittiin jälleen yhteisöllisesti. Ehdotuksia aiheista kerättiin muun muassa edellisessä tapahtumassa, palautekyselyssä ja sen jälkeenkin, ja muun muassa Helsinin yliopisto teki listan itseään kiinnostavista aiheista. Näistä aiheista järjestettiin äänestys, jossa 91 vastaajaa kertoi itseään kiinnostavat aiheet. Näistä aiheista muodustui päivän teemat.

Valitsimme seuraavan #cmadfi-tapahtuman puheenvuoroiksi alla olevat 15 "työotsikkoa". Kunhan esiintyjät kiinnitetään, otsikot voivat vielä tarkentua. Oheisessa listassa on boldattuna ne aiheet, jotka on alustavasti varattu.
Kun varaus varmistuu, listaan kirjoitetaan esiintyjän nimi tai organisaatio.

1. "Yhteisön rakentaminen tekoälyn aikakaudella" 
(työotsikko oli Analytiikan syventäminen ja tulosten muuttaminen käytännön toiminnaksi)
Mikko Alasaarela,
tekoäly-yrittäjä, Inbot


2. Somehallinnan työkalut, kokemuksia työkaluista (Ryhmäkeskustelu)
Mari Paavoseppä, Viestinnän asiantuntija, digitaalinen viestintä, WWF Suomi ja
Elina Pirhonen, Head of Content, Tieto

Pasi Viinamäki, Digital marketing specialist, Osuuskauppa Keskimaa,

3. Seuranta ja raportointi - käytännön kokemuksia

4. Asiantuntijaviestintä tubessa/podcasteissa

5. Työntekijöistä somelähettiläitä – miten ymmärtää, mikä oikeasti motivoi?
Elina Piskonen, Kaiku Helsinki


6. Viestinnän johtaminen nykyaikaisesti ja digitaalisessa ympäristössä
Petra Sievinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Gofore

7. Nuorten sukupolvien somekäyttäytyminen, kuinka ja mistä tavoitetaan nuoret nykyään 30 (Ryhmäkeskustelu)
Tiia Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Siliä
Asta Keskisaari, mediakasvattaja, Nuorten Palvelu ry, Nuoruus online -toiminta ja

Helmi Elina Korhonen, Sosped-säätiö & Viestintä-Piritta

8. Yhteisön sitouttaminen
Pauliina Seppälä, Jakamistalousyrittäjä,
Mesenaatti.me Nappinaapuri.fi Siivouspaiva.com Ei leikkirahaa


9. Asiantuntijaviestintä fakta-aiheista sosiaalisessa mediassa
(Helsingin yliopisto)

10. Vaikuttavuuden osoittaminen keissillä (varattu sponsorille)


11. Storyt toimivana kanavana (alustava varaus)

12. Infografiikan hyödyntäminen viestinnässä
Sari Veikkolainen,
toimittaja, Tämäkin on totta / Yle


13. Tee se itse somevideot
Risto Viitanen,
yrittäjä ja Velogi-kanavan pyöräilyvloggaaja


14. Kuinka johdetaan suuren organisaation somea
Jari Viljemaa,
Sosiaalisen median päällikkö, LähiTapiola


15. Suomen parhaat some-ohjeet (Viestintä-Piritta)