Seitsemäs CMADFI-tapahtuma 22.1.2018 Lappeenrannan teknillisellä yliopistolla

Miten saada seuraajia Instagramissa

Luulin, että aloitan vuoden perehtymällä yhteisö- ja somemanagereiden työstä kertovan cmkyselyn tuloksiin, mutta toisin kävi. Tuli soitto Ylestä ja minua pyydettiin uuteen Kulttuuriykkönen-ohjelmaan kertomaan tekemästäni Instagram-tutkimuksesta. Aloitin sen jo 3 vuotta sitten, enkä ollut hetkeen käynyt läpi sen tuloksia, joten oli aika puhaltaa pölyt vastausten päältä. 

Kyselyyn on tullut jo lähes 1300 vastausta. Esimerkiksi maanantaina vastauksia tuli 6, 5 teinitytöiltä ja yksi nelikymppiseltä naiselta. Jakauma kertoo paljon koko kyselyn vastaajista: 3/4 heistä on naisia ja yli puolet teinejä. Yrittäjänä ja somekouluttajana minua kiinnostaa erityisesti se, mitkä syyt saavat ihmiset seuramaan yrityksiä Instagramissa. Vastaukset voi tiivistää tähän kuvaan:

Ihmiset haluavat siis nähdä erityisesti viihdyttävää ja inspiroivaa sisältöä. Sellaista Instagramiin tekevät myös kaksi muuta Kulttuuriykkösen vieraista: Rebecca Watson ja Joachim Munter. 

Hyvän kuvan Sanctuaryinstan tyylistä saa tästä best 9-koosteesta:

Rebecca Watson on valokuvaaja, joka on hionut seesteistä tyyliään jo vuosia.

Joachim Jocke Munter taas alkoi kuvata metsäneläimiä vasta 11 kuukautta sitten! 

Kuuntele mistä me juttelimme tai tutustu Instagram-kyselyni tuloksiin. CMADIssa kuulemme lisää paitsi visuaalisesta viestinnästä myös mielipidevaikuttajista ja siitä, mikä saa ihmiset seuraamaan heitä. 

PS. Myös toinen CMADFI-esiintyjä oli viime viikolla Kulttuuriykkösessä. Underhoodin Sami Kuusela jutteli Sixten Korkmanin ja Anna Moilasen kanssa mm. somen aiheuttamasta itsesensuurista, Kikasta, Lutherista ja poltetusta kumigorillasta.

Johanna Janhonen on tapahtuman pääjärjestäjä, joka kertoo tapahtumassa yhteisömanagerikyselyn tuloksista.

comments powered by Disqus