Nettiyhteisöistä kiinnostuneiden oma CMADFI-tapahtuma järjestetään ma 23.1.2023 jo 12. kertaa, livenä Jyväskylän Crazy Townilla ja etänä Zoomissa.

CMADFI-tapahtuman teemat

103 äänestäjää ei voi olla väärässä: tässä CMADFI 2023 -tapahtuman teemat:

  1. Tehokas someteksti 64
  2. Somen vaikuttavuuden mittaaminen 62
  3. Mihin kannattaa keskittyä somessa, kun resurssit ovat rajalliset? 58 (varattu)
  4. Strategisesti johdettua someviestintää vai yksittäisiä satunnaisia postailuja? 57
  5. Uudistimme somestrategiamme ja teimme uuden sisältökalenterin - mikä muuttui? 55
  6. Uudet trendit maailmalta 54 (varattu)
  7. Käytännön esimerkkejä viestinnän kehittämisestä 53
  8. Saavutettavuus somessa 53 (varattu)
  9. Sometavoitteiden mittaaminen 53
  10. Sosiaalisen median trendit 53 (varattu)

Tapahtuman ulkopuolelle näyttäisivät jäävän nämä aiheet.

  1. Somehallinta-alustat ja vaihtoehdot niille 52
  2. LinkedIn-verkoston hyödyntäminen, käytännön esimerkkejä ja kokemuksia 51
  3. Palvelumuotoilun hyödyntäminen somesisältöjen suunnittelussa 51
  4. Kelakatsaus - 10 erilaista tyyliä tehdä keloja organisaation Insta-tilille 50
  5. Somen käsikirjoittamisen ABC 50
  6. Somemanagerin työkalupakki 49
  7. Viestinnän megatrendit muuttavat somea! 49
  8. Reel/somepostaus/instastory, joka toimi paremmin kuin muut. 47
  9. Kaupallisten someyhteistöiden sudenkuopat organisaation näkökulmasta 46
  10. Inklusiivisuus (teksteissä, sisällöissä, alustoilla...) 45
  11. Kiertävät Instagram-vuorot ja mitä niistä olemme oppineet 45
  12. Kriisiviestintä ja miten sitä voi harjoitella 45
  13. Mitä tapahtuu, kun evästeet poistuvat parin vuoden kuluessa? Miten tulevaisuudessa markkinoidaan? 45
  14. Iloa ja itkua - Kunnan virkamies kertoo, mitä tapahtui, kun aloimme keskustella kunnan julkisessa Facebook-ryhmässä 43
  15. Meidän organisaatio twiittaa - ja sen kyllä huomaa! 43
  16. Best practises -jutut kaikessa digiin ja viestintään liittyen 42
  17. Älä sinä tee näin - mitä olen oppinut työssäni yhteisömanagerina 42
  18. Kuinka edistää yhteisöllisyyden kokemusta? 41
  19. Miten asiantuntijasta rakennetaan asiantuntijabrändi 41
  20. Mistä aikaa ja tehokkuutta somen päivittämiseen? Apua oman työn ohessa somettaville 40
  21. Tekijänoikeuslaki ja sometilien sisällöt (meemit, parodia, musan käyttö) 40
  22. Tulevaisuuden somestrategia 40
  23. Tutkimustietoa suomalaisten somen käytöstä 40
  24. Kuvien valta somessa. Kannattaako enää postata ilman kuvaa? 39
  25. Organisaation työntekijöiden aktivoiminen näkymään somessa 38
  26. Kestävä ja vastuullinen viestintä 37
  27. Maalittaminen, somehäirintä, epäasiallinen käytös. Käytännön caseja ja toimintaohjeita. 37
  28. Miten kaadat organisaatiosi sisäiset viestintämuurit 37
  29. Vastuullisuus sosiaalisessa mediassa 37
  30. Mainekriisi somessa ja miten siitä selvittiin 36
  31. Some ja kestävä kehitys: miten viestiä kestävän kehityksen teemoista (esim. organisaation näkökulmasta) 36
  32. Vaikuttava hankeviestintä somessa: case-esimerkki 36
  33. Näin suojaan sometilini 35
  34. Organisaatio on media, eli kymmenen huippuesimerkkiä somen erilaisista sarjatuotannoista 35
  35. Tehokkuuden mittaaminen muuttuvassa maailmassa. (Evästeet, GDPR) 35
  36. Yhteisöt livenä ja somessa - parhaat käytännöt 35
  37. Somen tulevaisuus 34
  38. TikTok yhteiskunnallisten toimijoiden käytössä 34
  39. Yleisön kerääminen omalle maaperälle, ohjaus somesta omalle listalle (esim. sposti) 33
  40. Empatia verkossa, tunneäly, erilaiset osallistamisen tavat, psykologinen turvallisuus virtuaalisten yhteisöjen kivijalkana 32
  41. Kertaus GPDR-kuvioista: miten yksityisyydensuojan mutkat nyt menivätkään? 32
  42. Kuinka saada kuntaviestintä somessa tiedottamisesta keskustelevaksi? 31
  43. Kuvallinen kommunikaatio 31
  44. Sosiaalisen median hiilijalanjälki 31
  45. Visuaalinen sisällöntuotanto tekoälyn avulla 31
  46. Vuorovaikutteisuus: edistäminen, haasteet ja vaikutukset 31
  47. Yhteisömanagereille tuotettua analytiikkaa 31
  48. Case: Näin rakensin yhteisön podcastini ympärille 30
  49. Somen rooli organisaation strategian jalkauttamisessa 30
  50. Somen tietoturva 30
  51. TikTok - mitä, kenelle, miksi? 30
  52. Viestintä kaikkien käsissä: Miten onnistua, kun et ole viestinnän ammattilainen? 30
  53. Haastavien palautteiden käsittely 29
  54. Miten luoda yhteisö - ja tukea sen kasvua? (Ei some vaan muu yhteisö) 29
  55. B-to-B -yritys somessa, do´s & dont´s 28
  56. Katsaus erilaisiin "osallistamiskonsteihin" sisällössä, eli pelit, leikit ja vakavammat tavat maailmalta 28
  57. Miten saada toimiva yhteys somepalvelun (esim. Meta) käyttäjätukeen, kun sisältöjäsi tai kanaviasi on poistettu 28
  58. BeReal & Instagramin Candid-ominaisuus - miten hyödyntää niitä organisaatioina? 27
  59. Kaksikielisyys somessa 27
  60. Some kehittämisen boostaajana - yhteiskehittämisen yhteisölliset menetelmät somessa 27
  61. Some organisaation sisäisessä viestinnässä 27
  62. Verkko-osallisuus ja -yhteisöllisyys (yhdistys-/järjestökentällä) 27
  63. Somepalveluihin sisäänrakennetun pelillistämisen hyödyntäminen omassa sisällöntuotannossa 26
  64. Yksinyrittäjän tehokas ja toimiva somestrategia - pienillä resursseilla somekone kuntoon 26
  65. Some ja kestävä kehitys: miten viestiä kestävästi 25
  66. Tubesta telkkariin tai leffateatteriin - suomalaisia menestystarinoita ja kuinka ne tehtiin 25
  67. Kertomusten ongelmat somessa/verkossa 24
  68. Somesta lisäarvoa asiakkaalle (innovointi, henkilökohtaiset/suuremmat tarjoukset, aspa, tarjonnan saatavuus) 24
  69. Valeuutiset ja informaatiovaikuttaminen 24
  70. Seurakunta fesettää, eli otetaan oppia yhdeltä Suomen parhaimmalta 23
  71. Tulevaisuuden some: millaisia sosiaalisen median tiloja ja yhteisöjä haluamme rakentaa 23
  72. Vihapuheen tila somessa ja sen kanssa pärjääminen 23
  73. Yhteisömanagerikoulutukset 23
  74. Millaisia taitoja yhteisömanageri työssään tarvitsee ja miten näissä asioissa voi kehittyä 22
  75. Sitku ja mutku – kirjoittajan ärsyttävät jarrumiehet : terapeuttisen kirjoittamisen hyödyntäminen kirjoittajan työprosessin tukena 22
  76. Somemanageeraus asiakasymmärryksen kerryttämisen ydintoimintona 22
  77. Digiturvallisuus lapsesta alkaen 21
  78. Somettajan kyberuhat 21
  79. Yhteisömanagerin jaksaminen ja tuki työssään 21
  80. Yhteisömanagerin normipäivä 21
  81. Hei me viherpestään - eiku markkinoidaan… 20
  82. Kunnat somessa - missä mennään ja ketkä siellä jyräävät? 20
  83. Somealustat, niiden liiketoimintalogiikka / sen eettisyys ja julkishallinnon viestintä somessa. Ongelma vaiko ei? 20
  84. Tarina siitä, miten joku somessa syntynyt vapaaehtoinen verkosto on saanut ihmeitä aikaan 20
  85. Työnantajamaineen kasvattaminen yhteisöllisesti etäaikana 20
  86. Yritykset somessa, oman alansa edelläkävijän tarina eli miten valloitimme somen ja mitä siitä seurasi 20
  87. Digitaalinen turvallisuus 19
  88. Digitaalisten kanavien mahdollisuus yhdistää etäaikana 19
  89. Social media intelligence, SOCMINT 19
  90. Suunnittelimme tämän yhdessä - tuotekehitystä someyhteisössä 19
  91. Digitaalinen hyvinvointi 18
  92. Yhteisömanageri häirintäyhteyshenkilönä - miten toimia haastavassa tilanteessa 18
  93. ChatBotista paras hyöty yrityksessä ja muussa yhteisössä 17
  94. Somevaikuttajat ja politiikka, ottaako kantaa vai jäytäytyä ulkopuolelle 17
  95. Tulevaisuuden osallisuusmallit verkkoyhteisöissä 17
  96. Someyhteisöjen vertailu: erityisominaisuuksia ja yhteisön erilaiset manageeraukset 16
  97. Tekoälyn avulla luotu virtuaalinen kaksonen sisällöntuottajan työkaluna 16
  98. Avauduin henkilökohtaisesta elämästäni Linkkarissa ja nyt minua... 15
  99. Järjestödigin tila 2022 15
  100. Psykologinen turvallisuus verkkotyöskentelyssä 15
  101. Blogeista / forumeista Facebookin kautta TikTokiin ja yhteistyöalustoille - katsaus matkaamme somessa 14
  102. Case: minun TikTok-yhteisöni 14
  103. Ei-vain-someyhteisön, vaan fyysisempien yhteisöjen (esimerkiksi toimistoyhteisö) yhteisömanagerien kokemuksia osallistamisesta 14
  104. Miten someaddiktiota hoidetaan 14
  105. Pinterest ja yhteisöt - mahdoton tehtävä? 14
  106. Toimintakehoitukset tiloissa (fyysinen tila) ja "tiloissa" (profiilit kansikuvineen jne.) 14
  107. Yhteisöohjelmointi - miten sitä tehdään ja mitä siitä parhaimmillaan syntyy 14
  108. Hybridivaikuttajat somekanavissa 13
  109. Someinfluenssereiden kasvavat paineet 13
  110. Aatteellisen tai vakaumuksellisen viestinnän sudenkuopat somessa 11
  111. Kannattaako klikkiotsikoilla ratsastaa 11
  112. Näin ihan liikaa - miten moderaattori voi hoitaa itseään 11
  113. Kuinka sain bännin Wikipediaan ja mitä siitä seurasi 10
  114. Somejulkkisten oikeus yksityisyyteen - onko sitä? 7
  115. Ukrainan sodan synnyttämä yhteisöllisyys (esimerkiksi jossain kunnassa tai yrityksessä) 5
  116. Miten yrityksen prosessit on rakennettu mitigoimaan inhimilliset erheet? 3